L’altiplà d’ENNEDI és una regió situada al nord-est del Txad, enmig d’un racó desconegut del Sàhara, molt aïllat però, sobretot, impressionant.
L’altiplà s’aixeca una mica més de 1.000 m sobre el nivell del mar i es troba envoltat de sorra per totes les vessants. Entre els seus espectaculars racons, s’hi amaguen alguns tresors que han arribat fins als nostres dies intactes des de la prehistòria: magnífiques obres d’art rupestre, grans congosts, gueltas… No hi manquen les dunes, els frescs oasis, ni desenes d’arcs de roca naturals. Més al nord visitarem una successió de llacunes i llacs d’aigua dolça i salada fins arribar a l’immens i remot Ounianga Kebir.
Lamentablement el lleó del Sàhara fou vist per darrera vegada en la dècada de 1940. Malgrat això, a la guelta d’Artxei, a la qual s’hi apropen els camells per abeurar-hi, és un dels darrers reductes del “cocodril del Nil” que acull una de les últimes colònies d’aquests rèptils que sobreviu en el Sàhara.
Juntament al paisaje natural cal afegir-hi l’humà. Aquesta regió es troba habitada pels endurits tubus, potser els únics éssers humans capaços de sobreviure a les condicions extremes d’aquest territori.
Sense por a equivocar-nos, podem dir que aquest és un viatge que no deixarà indiferent a ningú i que és un dels millors recorreguts i més complets que podem fer pel Sàhara.
Vol a Djamena–Bahr el Ghazal–Moussoro–Salal– Kouba Oulanga–Oumchalouba–Kalait–Terkei–Deli–Tokou–Archei–Bachikele–Abaike– Fada –Bashike–Way–Mourdi–Demi–Teguedet–Ounianga Serir–Teguedet–Ounianga Kebir–Edike–Benbeche–Faya–Erg Djourab– Kouba–Moussoro–Djamena.
Transport en vehicles 4x4 durant tot el recorregut. Passarem 14 nits d’acampada en pensió completa. En realitat no es tracta exactament d’un viatge; s’assemblaria més a una gran aventura en què viatjarem a una regió llunyana d’un país sense infraestructures i on és imprescindible ser autosuficients. En la regió d’Ennedi farem algunes petites caminades per gaudir d’una manera diferent d’aquest lloc tan imponent.
La ruta presenta un grau molt alt d’imprevistos i per això és recomanable tenir experiència en aquesta mena de viatges i, per descomptat, bon tremp davant dels imprevistos que, amb tota seguretat, sorgiran. Guia de Banoa.
- Vol internacional d’anada i tornada a Djamena.
- Visat d’entrada al Txad.
- Tots els trasllats aeroport- hotel- aeroport.
- Allotjament en hotel tipus turista amb esmorzar inclòs a Djamena.
- Transport en vehicles 4x4 durant tot el recorregut.
- 15 nits d’acampada en pensió completa.
- Tot el material d’acampada i cuina (excepte sac de dormir).
- Els diversos permisos de circulació i d’acampada.
- Guia local tubu.
- Guia de BANOA.
- Àpats no especificats a l’apartat “Inclou”.
- Entrades a poblacions, recintes de mercats, museus i monuments.
- Taxes aèries.
- Propines o qualsevol altre concepte no especificat a l’apartat “Inclou”
Grup: 6 a 16 persones + guia
Sortides: Barcelona i Madrid.
Preu : 3.280€ + taxes aèries*.
*Consulteu les taxes a les nostres oficines.